Skip links
Explore
Kaydır

Sosyal Medya Reklamları

Doğru kitleyi, doğru platformu, doğru iletişim dilini kullanarak, Markanızın hikayesini en doğru ve en ilgi çekici şekilde sunarak, yeni stratejiler yaratıp, optimize etmek, performansını ölçüp  raporlamak bizim severek yaptığımız işlerden sadece bir kaçı..

Sosyal Medya Reklamları

Sosyal Medya Pazarlaması, kullanıcıların etkileşimde bulunmalarını sağlayan ve sadık kitlelere dönüşmesini olanak tanıyan uzun vadeli pazarlama tekniğidir.

Sosyal medya mevcut müşterilere ulaşmanın ve makul fiyatlarla yenilerini bulmanın en iyi yollarından biridir.
İşletmenizin keşfedilmesini sağlamak, ürün ve hizmetlerinizi tanıtmak, alışveriş yapma ilhamı vermek, kullanıcılarla etkileşime girmek, belirlemiş olduğunuz birçok hedefinize erişmek için sosyal medya reklamlarını aktif olarak kullanarak yeni nesil iletişime ayak uydurmak  zorun-da-sı-nıııızzzzz.

B2C Business To Costumer (şirketten müşteriye) bir işletmeyseniz, Ürün veya Hizmetlerinizi videolarla yansıtmak için Youtube, fotoğraf ve kısa video içerikleriyle tanıtım yapmak için Instagram,
eğlence odaklı olmak için TikTok, hepsini bir arada yapmak içinse Facebook’u tercih edebilir,
B2B Business To Business (şirketten şirkete) bir işletmeyseniz mutlaka Linkedin’i de tercih etmelisiniz.

01 Facebook Reklamları

Facebook günümüzde en çok kullanılan sosyal medya uygulamalarından biridir. Facebook’un resmi verilerine göre 36Milyon aktif kullanıcısı bulunmakta.

Reklam konusunda daha geniş bir filtreleme imkanı sunan Facebook, kullanıcılarından topladığı birçok veriye erişime izin vermekte. Böylece en doğru hedef kitleyi bulup defalarca daraltmamıza olanak tanıyor. Böylece doğru içerik, doğru hedef kitleye erişir ve bu da potansiyel müşterilere dönüşür.

Facebook reklam modelleri;

  • Link Tıklama Reklamları
  • Video ve Video içi Yayın Reklamları
  • Görsel Reklamları
  • Çoklu Görsel Reklamları
  • Mobil Uygulama Reklamları
  • Katalog Reklamları
  • Dönüşüm Reklamları
  • ReMarketing Reklamlar

02 Instagram Reklamları

Instagram, kişilerin ve markaların sosyal medyasıyken artık kurumsal firmaların da vazgeçilmez bir kanalı haline geldi. Facebook’un Isntagram’ı ve WhatsApp’ı satın almasından sonra tüm reklamları tek bir platformdan çıkabiliyor hale geldik.

Profesyonel görsel paylaşımlarını Facebook reklamlarındaki gibi detaylı hedefleme kriterleri kullanarak Instagram’dan da  yayınlanabilmekte.

Dijital pazarlamanın görsel medyası haline gelen Instagram anlık geri dönüşler almayı sağlar.
Instagram üzerinden yayınlanmış bir gönderiyi öne çıkartarak web sitesine trafik, profil ziyareti, anında mesajlaşma ve leadi reklamları oluşturulmakta.
Ülkemizde kullanımı oldukça yaygınlaşan Instagram’a kayıtlı şuan için 53.9 Milyon hesap bulunmakta.

Instagram reklam modelleri;

  • Link Tıklama Reklamları
  • Video ve Video içi Yayın Reklamları
  • Görsel Reklamları
  • Çoklu Görsel Reklamları
  • Mobil Uygulama Reklamları
  • Katalog Reklamları
  • Dönüşüm Reklamları
  • ReMarketing Reklamlar

03 Twitter Reklamları

Twitter, takipçilerinizle hızlı ve etkili bir şekilde iletişim kurabileceğiniz, viral etkisi yüksek kampanyalar kurgulayabileceğiniz sosyal medya mecralarından birisidir. Son araştırma verilerine göre Türkiye, 13.9 milyon aktif kullanıcı sayısı ile Dünya’da 6, Avrupa’da ise 1ci sırada yer alıyor.

Burada vereceğiniz bir reklam, Twitter’ın marka – müşteri arasında açık iletişim sağlaması ve şeffaf yapısı sayesinde, potansiyel ve mevcut müşterilerinizle anlık etkileşiminizi önemli oranda artırabilir.
Sosyal medyanın “iletişim ve etkileşim” kavramı haline gelen Twitter’da hashtagler, yaratıcı metinler ve görsellerle dikkat çekebilirsiniz.

Twitter reklam modelleri;

  • Sponsorlu Tweet
  • Sponsorlu Hesap
  • Lead Oluşturma
  • Web Sitesi Tıklamaları
  • Uygulama Yükleme ve Etkileşim
  • Video İzletme Reklamları

04 LinkedIn Reklamları

Profesyonellerin iş ve iletişim ağı olan LinkedIn, tüm dünyada sıkça kullanılan bir sosyal platformdur. Toplamda 822 milyon kullanıcı sayısına ulaşmış, aylık ise 340 milyondan fazla kişi aktif olarak Linkedin kullanmakta.
Türkiye’deki kullanıcı sayısı ise her geçen gün artış gösterirken, son verilere göre bu sayı 7.5 milyona yaklaştı.

LinkedIn sosyal medya reklamları, sizi firmanızı ve ürünlerinizi iş yaşamındaki profesyonellerle tanıştırır. Diğer sosyal medya mecralarından farklı bir hedefleme ve reklam sistemine sahip olan platformda, farklı alanlarda reklam verebilirsiniz. Anasayfa, profil, mesajlar, arama sonuçları ve grup sayfalarında vereceğiniz sosyal medya reklamları yine hedef kitlenize yönelik olarak hazırlanmaktadır.

LinkedIn’de reklam vermek, markanızın sizin veya işletmenizin, Marka bilinirliği, Kitle etkileşimi, Web sitesi trafiği, Potansiyel müşteri dönüşümleri, Web sitesi dönüşümleri ve Satışlara dönüşmesine yardımcı olur.

Linkedin Reklam Modelleri;

  • Tek resimli reklamlar
  • Video reklamlar
  • Kaydırmalı reklamlar
  • Etkinlik reklamları
  • Mesaj reklamları
  • Sohbet reklamları
  • Metin reklamları
  • Öne çıkan reklamlar

Dijital 2021 Raporunun Kısa Özeti

  • Tüm dünyada insanlar günlük 6 saat 54 dakikayı internette geçiriyor.
  • Türkiye’de internette geçirilen günlük ortalama süre 7 saat 57 dakika.
  • Türkiye’de sosyal medyada geçirilen günlük ortalama süre 2 saat 57 dakika.
  • Türkiye’de nüfusun %70.8’i sosyal medya kullanıcısı.
  • Sosyal medya kullanıcılarının %54.5’i markaları sosyal medyadan araştırıyor.
  • Türkiye’de internet kullanıcılarının %54.8’i bir önceki ay internetten alışveriş yapmış.
  • Türkiye’de bir kişi internetten alışveriş yapmak için yılda ortalama 304 dolar harcıyor.
  • İnternet erişiminin %92.6’sı telefonlar ile yapılıyor.
  • İnternetten yemek siparişi verme oranı Türkiye’de %53.
  • Türkiye’de mobil ödeme araçlarının kullanım oranı %14.8.
  • Google, Youtube ve Facebook dünya genelinde en çok ziyaret edilen siteler. Google’ın arama motoru pazar payı %91.4.
  • Facebook, Youtube, Whatsapp, FB Messenger ve Instagram dünya genelinden en çok kullanılan sosyal platformlar.
  • Dünyada 4.2 milyar aktif sosyal medya kullanıcısı var.

Reklamlar nasıl hazırlanmalı ?

Harika reklam kreatifleriyle öne çıkmalısınız.
Doğru mesaj ve göz alıcı görseller reklamınızın öne çıkmasını sağlayabilir. Böylece, insanların reklamınızı fark etme ve bununla ilişkili eylem gerçekleştirme olasılığı artar.

Metin

Reklam metnini kısa ve öz tutup, tanıtımı yapılan ürün veya hizmet net olarak belirtmeli. Önemli bilgilere ilk başta yer verilmeli ve mesajınızın tamamen gösterilmesi sağlanmalı. En fazla 2 veya3 kısa cümleden oluşan bir metin kullanılmalı.

Görsel veya Video

Görselin yüksek çözünürlüklü olmalı. Hedef kitlesinin dikkatini çekmek için parlak, kontrast renkler kullanılmalı.

Başlık

İnsanların reklamın ne hakkında olduğunu kolayca anlayabilmesi için başlıkların kısa ve net tutulması gerekir.

Eyleme Çağrı

Kullanıcıları “Şimdi Rezervasyon Yap” “Mesaj Gönder” veya “Kaydol” gibi etkileşim için önemli olan bir eylemde bulunmaya teşvik etmek için eyleme çağrısı düğmesi eklenmeli.

Hedefleme

Reklamlarınızı kimlerin görmesini istediğinizi belirlenmeli,Doğru hedef kitlenin çok iyi analiz edilmesi gerekir.
Reklamları eylemde bulunma olasılığı en yüksek kişiler tarafından görülmesini sağlamaya yardımcı olun.

Coğrafi bilgiler, yaş, cinsiyet, dil ve ilgi alanları gibi faktörlerden yararlanarak ideal hedef kitlenizi oluşturulmalı.

Sosyal Medya Reklamlarıyla ilgili  sıkça sorulan sorular..

Sürekli ve düzenli olarak satış yapmanıza olanak verecek ya da trafiği artırmanıza katkı sağlayacak platformları Facebook, Instagram, Twitter, Pinterest ve Linkedin olarak sıralayabiliriz.

Sosyal medya üzerinden reklam vermeye başlamadan önce pazarlama hedeflerinize odaklanmanız gerekir.
Burada amaca uygun ilerlemek çok önemli. Hedeflenen pazarı ne kadar iyi tanırsanız, harcama maliyetlerinizi de otomatik olarak düşürmüş olursunuz.
Bu sayede, hem dönüş oranlarınız yükselir hem de bunu uygun fiyatlarla yaparsınız. Hedef kitleyi doğru analiz edebilmek için öncelikle hesaplarınızın analitiklerine bakın, rakip analizi yapın ve sürekli olarak takipçileriniz ile etkileşim halinde olun.
Bunun yanı sıra Twitter, Facebook ve Instagram gibi sosyal medya hesaplarının hitap ettiği ağırlıklı kitleleri ve bu kitlelerin satınalma alışkanlıklarını belirlemek son derece önemli.

Sosyal medya reklam maliyetleri pek çok değişkene göre belirlenir ve standart bir birim maliyet yoktur.
Reklam amacına göre izlenme, gösterim, etkileşim veya aksiyon başına ücretlendirme yapılır.
Yayın süresi, gösterim sıklığı, kreatif, yayın dönemi ve hedefleme doğrultusunda maliyetler platformlar tarafından belirlenir.
Marka, ürün, kreatif ve hedef kitle aynı olsa bile farklı dönemlerde yayınlanan reklamların birim maliyetleri birbirinden farklı olabilir.
Hedef kitlenin genişliği veya darlığı maliyet üzerinde etkilidir. Ürün veya hizmetiniz çok niş bir hedef kitleye hitap ediyorsa algoritma birim maliyetinizi yükseltecektir.
Reklam kreatifi kullanıcıların ilgisini çekmiyor, izlenme, etkileşim gibi belirlenen kampanya KPI’ı gerçekleşmiyorsa birim maliyetler artacaktır.
Reklam bütçenizi verimli kullanmak ve birim maliyetlerinizi düşürmek için A/B testleri yapmanız ve hatta reklam sıralaması oluşturmanız gerekmekte.
Böylelikle kötü performans gösteren reklam kreatifi veya hedeflemeyi tespit edip gerekli optimizasyonları gerçekleştirebilirsiniz.
Maliyeti artıran reklamları kapatıp iyi performans gösteren reklamları, reklam seti bütçelerini artırarak etkili bir reklam kampanyası oluşturabilirsiniz.
Sosyal medya reklam bütçe harcamalarınızı, reklamların ödemeleri için kullanmak istediğiniz bir sanal kartla oluşturmanızı tavsiye ederiz.

Sizinle etkileşime girmiş kullanıcıların e-posta adreslerini ya da telefon numaralarını vermeniz yeni datalar oluşturmamıza yardımcı oluyor.
Platformlardan aldığımız yardımlarla bize vermiş olduğunuz bu bilgileri işliyor, müşterilerinize benzer özelliklere sahip olan hedef kitle oluşturulmasını sağlayarak yeni potansiyel müşterilere dönüştürüyoruz.

İnternet sitenize veya sosyal medya platformlarınıza oluşturduğumuz pixel ve analytics kodları sayesinde etkileşimde bulunmuş tüm kullanıcıları tekrar kazanabilmek için hazırladığımız reklamlama modelidir.
Öncelikli hedefimiz data oluşturmaktır. Data oluşturduktan sonra dönüşüm reklamları açıyoruz. Data oluşturmak ve dönüşüm reklamı açmak için 1-2 aylık süre kullanmaktayız.

Bu sitede çerezler kullanır. Siteyi kullanmaya devam ederseniz, çerez kullanımını kabul etmiş olursunuz.