Skip links
Explore
Kaydır

Google Reklamları

Google Reklamları (SEM)

  • Google Ads; işletmelerin, Google Arama, YouTube ve Google’ın iş ortaklığı yaptığı web sitelerinde ürün ve/veya hizmetlerinizi tanıtmak ve müşterilerinizi artırmak için reklamlarınızı göstermeye yarayan reklamcılık hizmetidir.
  • Google Ads, reklamverenlerin reklamlarını, web sitesi ziyaretlerini artırmak, kullanıcıların rahatlıkla yol tarifi almalarını sağlamak ve telefon aranmalarıyla müşteri kazanmalarını sağlar.
    Google Ads hesabıyla reklamverenler bütçelerini ve hedeflemelerini istediği zaman özelleştirebilir, değiştirebilir, yenilerini ekleyebilir, başlatabilir ve durdurabilir.
  • Kullanıcılar ne yapacaklarını, nereye gideceklerini ve ne satın alacaklarını Google’da arar. Reklamlarınız, kullanıcıların sizinkine benzer ürünleri veya hizmetleri aradığı sırada Google’da gösterilebilir.
  • Bu aramaları ister bilgisayar, isterlerse de mobil cihazlarında yapsınlar, doğru zamanlanmış bir reklam, kullanıcıları değerli müşterilere dönüştürür.

Google Arama Ağı Reklamları, Reklamlarınızın anahtar kelimelerinizden biri ile alakalı terimler aratıldığında, arama sonuçlarının yanında gösterilir.
Arama ağı reklamları, Google arama ağında yapılan sorgularda internet sitenizin, uygulamanızın, firma adresi veya telefonunun arama sonuçlarında gösterilmesini sağlar.

Google Görüntülü Reklam Ağı, Reklamınızı potansiyel müşterilere doğru yerde ve doğru zamanda stratejik bir şekilde gösteren hedefleme seçenekleriyle hedef kitleyi bulmamıza yardımcı olan reklam türüdür.
Görüntülü Reklam Ağı, kullanıcıların milyonlarca web sitesi içinde, uygulamalarda, Google’a ait mülklerde (ör. YouTube ve Gmail) veya Google’ın iş ortaklığı yaptığı sitelerde gezinirken onlara ulaşmamıza yardımcı olan reklam türüdür.

YouTube reklamcılığı, hazırladığımız videoların YouTube’da,  Arama Motorların da ve/veya Google İş Ortaklarında görünmesi için hazırlanan video reklamcılığıdır.

YouTube reklamcılığında, 6 çeşit video reklam biçimi vardır. Bunlar;

  • TrueView reklamları
  • Atlanamayan yayın içi reklamlar
  • Yayın içi reklamlar
  • Sponsorlu kart reklamları
  • Yer paylaşımlı reklamlar
  • Görüntülü reklamlar

E-Ticaret yapan firmaların sattığı ürünleri , müşterilerin arama motorlarında ilgili anahtar kelimelerle arattığı ve sonucunda ayrıntılı bilgi ve görseli buldukları reklam  modelidir.

Alışveriş reklamları oluşturmak için Google Merchant Center’da ürünlerin kataloğunun yerleştirilmesi gerekir.

Ürünlerin görsellerini ve bilgilerini eksiksiz bir biçimde Google ADS’e girilir ve  Alışveriş kampanyaları oluşturulur.

Gmail’de kullanıcıların sekmelerinin en üstünde gösterilen Gmail reklamları, gelişmiş hedefleme ile kullanıcılara mesaj şeklinde bir reklam göstermemizi sağlar.
Bu etkileşimli reklamlar, bir tıklamayla genişleyerek video ve/veya resim içerebilen e-posta boyutunda reklamlara dönüşür ve çeşitli reklamcılık hedeflerine ulaşmak için kullanılabilir.
Google, bir kullanıcı reklamı tıkladıktan (genişlettikten) sonra içeriğe yapılan hiçbir tıklamadan ücret almaz.

Mobil uygulama yükleme reklamları, Google Arama Ağı’nda, Görüntülü Reklam Ağı’nda ve YouTube’da yayınlanabilir.

Uygulamanın Google Play ve/veya Apple Store’daki uygulama girişlerine bağlantı verilerek yapılır.

Reklamın içinde, Görüntülü Reklam Ağı yayıncı sitelerini, Mevcut reklam öğelerinden alınan resimleri, YouTube bağlantılı bir videoyu, uygulama simgesini, uygulama adını, geliştirici adını, açıklama metnini, uygulama mağazasının puanına yer verilebilinir.

Google Haritalar’da reklam yayınlamak, yakınlardaki müşterilerin ilgisini çekmek, yol tarifi almalarını kolaylaştırmak, telefonla aramalarını sağlamak için yapılan reklam türüdür.

Google Ads

Alışveriş Reklamları

Google Ads

YouTube Reklamları

Google Ads

Görüntülü Reklamlar

Google Ads

Uygulama Reklamları

Google Reklamlarıyla ilgili en çok sorulan sorular..

12

Google Ads

Google Ads nedir?

Google Ads; işletmelerin, Google Arama, YouTube ve Google’ın iş ortaklığı yaptığı web sitelerinde ürün ve/veya hizmetlerinizi tanıtmak için reklamlarınızı göstermeye yarayan reklamcılık hizmetidir.
Google Ads, reklamverenlerin reklamlarını, web sitesi ziyaretlerini artırmak, kullanıcıların rahatlıkla yol tarifi almalarını sağlamak ve telefon aranmalarını almasını sağlar.
Google Ads hesabıyla reklamverenler bütçelerini ve hedeflemelerini istediği zaman özelleştirebilir, değiştirebilir,ekleyebilir, başlatabilir ve durdurabilir.

Google Ads

Google reklamları ne kazandırıyor?

Google Ads, Ürün veya hizmetlerinizi, markanızı, sektörünüzle ilgili anahtar kelimeleri Google’da aratan kullanıcılara işletmenize erişmesine olanak tanır.
İlgili anahtar kelimelerle istediğiniz hedef kitleye ulaştığınız için gereksiz bütçe kullanılmasını engellemiş olur.

Google Ads

Arama Ağı ve Görüntülü Reklam Ağı (GDN) reklam modelleri arasında ne fark var?

Arama Ağı Reklamları, kullanıcıların ilgili anahtar kelimeler aracılığıyla ürün yada hizmetinize ulaşmalarını amaçlar. Bu kişilerin sitenize veya uygulamanıza belki ilk belki de çok defa tıklamalarını sağlar.
Görüntülü Reklam Ağı (GDN) reklamları ise Google’ın iş ortağı olduğu 2 milyondan daha fazla web site, video platformu ve uygulamadan oluşan bir grupta yayınlanır.
GDN reklamları, Yeniden pazarlama için kullanılan reklam türüdür, yani reklamınız sitenize daha önce gelmiş kişilere gösterilir.

Google Ads

Google Ads reklamlarında demografik hedefleme yapılabiliyor mu?

Google Ads reklamlarında ülke, bölge ve şehir hedeflemelerinin yanı sıra harita üzerinden kendi belirlediğiniz noktaların yarıçaplarını da belirleyebilirsiniz.
Google Ads reklamı çalışmalarında yaş, cinsiyet ve ebeveynlik durumu hedeflemeleri yapmakta mümkündür.

Google Ads

Google Ads reklamlarında fiyatlar neye göre belirleniyor?

Google Ads reklamlarında fiyatlar, reklam vereceğiniz alandaki rekabete ve hedeflediğiniz konuma göre değişiklik gösterir ve açık artırma yöntemiyle belirlenir.

Google Ads

Google Ads reklamları için ne kadar bütçe ayırmalıyım?

Günlük ya da aylık ne kadar bütçe ayırmanız gerektiği kampanya planınıza, rekabet durumuna ve hedef kitlenize göre değişiklik gösterir ve tamamen size kalmıştır.
Google’ın sunmuş olduğu Anahtar Kelime Planlayıcı yardımıyla günlük,  aylık ve yıllık bütçenizi oluşturabilirsiniz.

Google Ads

(TBM) (EBM) (GBM) (BGBM) bu kısaltmalar ne anlama geliyor?

Hemen açıklayalım. Bu terimler maliyet çeşitleri anlamına geliyor.

  • (TBM) Tıklama Başına Maliyet
  • (EBM) Edinme Başına Maliyet
  • (GBM) Görüntüleme Başına Maliyet
  • (BGBM) Bin Gösterim Başına maliyet

Google Ads

Google Display reklamları ne demek?

Google Display reklamları,  internet kullanıcılarının web siteleri, Youtube videoları, mobil uygulama gibi alanlarda karşılarına çıkan yazı, video, resim ve gif gibi içerik seçeneklerden oluşan görsel reklamlama türüdür.

Re-marketing stratejileri bu reklam türünde geliştirilebilir. Google Display reklamları ile reklam verilebilen web sitelerde istediğiniz hedef kitleye, yaş aralığına ve lokasyona reklam çıkabilirsiniz.

YouTube

YouTube reklamlarında ücretlendirme nasıl oluyor?

YouTube reklamlarında videonuz 30 saniyesi izlendiğinde, tamamlayıcı bannera geldiğinde veya tıklanıp etkileşime geçildiğinde ücretlendirilirsiniz.
YouTube reklamlarında kullanıcılar reklamlarınızı izlemediğinde herhangi bir ücret ödemezsiniz.

YouTube

YouTube reklam hedeflemeleri nasıl oluyor?

1 milyarın üzerinde kullanıcı sayısına sahip olan platform, dünya genelinde video izleyen veya içerik aratan internet kullanıcılarının neredeyse tamamına ulaşmanızı sağlar.
İlgili anahtar kelimeyle sunduğunuz hizmet veya ürünün arayışında olan, Web sitenizi daha önce ziyaret etmiş kişileri hedef kitleniz olarak targetleyebilir ve hatta bu kitleyi, yaş, cinsiyet, ebeveynlik durumu, Üniversite öğrencisi veya mezunu, arabası olan, belirli konularla veya hobilerle ilgilenen kişiler olarak daha da daraltabilirsiniz.

Gmail

Gmail reklamları ne işe yarıyor?

Gmail reklamları diğer reklam modelleriyle benzerlik gösterse de farklı avantajları bulunmaktadır.
Potansiyel müşterilerinizle daha yakından iletişim ve etkileşim kurmanızı sağlayan Gmail reklamları bu anlamda işinizi oldukça kolaylaştırır.
Reklamınızın kullanıcılar tarafından kaydedilebilmesi ve diğer kullanıcılara yönlendirilebilmesi açısından oldukça verimli bir reklam modelidir.

Google Haritalar

Haritalara eklenmenin faydaları neler?

  • İşletmenizin marka değeri artar.
  • Tüm Navigasyon cihazlarında kayıdınız olur.
  • Adres tarifi yapmanıza gerek kalmaz.
  • Ürün / Hizmetiniz ile alakalı aramalarda görünürlüğünüz artar.
  • İşletmenize en yakın müşterilere görünebilirsiniz.
  • İşletmenizin adresi, telefonu, resimleri ve web sitesi sergilenir.

SEO

SEO mu yapmalıyım Google’a reklam mı vermeliyim?

Markaların, kişilerin veya kurumların en çok sorduğu sorulardan biri de SEO çalışmalarının mı, Google reklamlarının mı daha etkili olduğudur.
SEO çalışmaları için belirli bir zaman gerekmetke ve bu zaman biraz uzun sürebilmekte. Google Ads Reklamlarıyla trafik elde edilmeli, SEO çalışmalarıyla desteklenmelidir.
SEO çalışmalarını Google Ads ile senkronize bir şekilde yürütmek gerekir. Google ADS, SEO çalışmalarına oranla daha kısa sürede geri dönüş almanızı sağlar.

Bu sitede çerezler kullanır. Siteyi kullanmaya devam ederseniz, çerez kullanımını kabul etmiş olursunuz.